Hoe open ik een Consul Safe als ik de code niet meer heb? De sleutel heb ik wel.

Ik heb een huis gekocht met daarin een Consul Safe met sleutel en helaas... niet de code van het cijferslot. Het betreft zo'n draaischijf. Het bedrijf Consul lijkt niet meer te bestaan. Hoe ga ik te werk?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
14.1K

Antwoorden (1)

Lang oefenen met een kluis waar je de code wel van kent, er staat er nu een op marktplaats.
https://www.youtube.com/watch?v=ihVUdpdBhJU

Ingebouwd en vrijstaand?
Als vrijstaand dan kan je buiten wat meer risico volle methodes toepassing, zoals een slijptol of een snijbrander, maar dan grote kans op schade aan de inhoud.

Denk je dat er iets van waarde in ligt?
Dan een bedrijf als deze bellen: http://www.kluizenopenen.nl/zelf-kluis-openen—
of deze
http://www.opendekluis.nl/?gclid=CLz3rZvDqMMCFbHKtAodOlAAtQ#/nl/dienstenentarieven
Dan heb je zelfs een kans dat de code te achterhalen is, dan kan je de kluis blijven gebruiken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hartelijk dank Jackd, ik ga eens kijken op het filmpje, want snijbrander is geen optie. Of er iets van waarde in ligt is de vraag, spannend want ik heb het huis gekocht met gesloten klus en de vorige eigenaar is niet meer aanspreekbaar. Thanks!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Spannend.
Ik heb geen idee of het zelf doen zoals in het 1e filmpje realistisch is. Aan de andere kant is het geen topmerk voor zover ik weet, dus misschien is het te doen.