Wat is het verschil tussen een magnetron en een airfryer? Wat zijn de voor -en nadelen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
11.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het verschil is gelijk aan het verschil tussen een magnetron en een oven.
Erna55
9 jaar geleden
Voordelen magnetron : er past een pizza in.
Voordelen airfryer : je kunt er friet in maken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Erna55 Een pizza moet in de oven, in een gewone magnetron kan dat niet, ergo voor de pizza heb je een COMBI-magnetron nodig. [Kan ook in de gewone oven van het fornuis natuurlijk.] De combi magnetron kan meer en is daardoor ook duurder dan de simpele magnetron . Nadeel Airfryer: Je kunt er niet verse friet in maken... dus ben je verplicht/genoodzaakt de 'voorgebakken' , dus VETTE , friet uit de fabriek te kopen/gebruiken!!! Voor wie op de lijn let is dit toch wel belangrijk!

Het beste antwoord

* een magnetron is een soort oven waarin met microgolfstraling voedsel verwarmd of gekookt kan worden. (dus b.v. geen voorgebakken broodjes afbakken)
* in een airfryer kun je b.v. frites en snacks bakken zonder olie,voorgebakken broodjes afbakken en mini quiches . Zie het als een mini heteluchtoven, dus voor kleine porties.
Frites en snacks worden niet mooi bruin, maar er zijn verschillende merken die speciaal producten gemaakt hebben voor de airfryer. Op de verpakking staat dan een airfryersymbooltje. Frites besprenkelen met wat olie geeft ook wel een goudbruine kleur. Voordeel is ook dat het apparaat makkelijk schoon te maken is (b.v. in de vaatwasser.)