Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wasmachine LG watertoevoer storing (IE) blijft na vervangen inlaatventiel + niveauregelaar. Wie weet raad?

Na het inlaatventiel en de niveauregelaar vervangen te hebben houdt ik de volgende storing:

Na 5-10 minuten begint de het programma met extra watertoever, alleen die stopt niet en als de trommel ongeveer driekwart vol is verschijnt de storing IE (watertoever) en pompt de wasmachine al het water uit de trommel.

Wie kan mij helpen?

De onderdelen zijn tweedehands, alleen ik denk niet dat dat het is.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het lijkt er op dat de niveauregelaar niet werkt.
Daardoor "ziet" de machine niet dat er voldoende water is bijgevuld, en blijft water bijvullen.
De niveau regelaar geeft geen signaal aan het inlaatventiel om dicht te gaan.

Als de trommel dan driekwart vol is "ziet" een andere niveaumeter het hoge waterniveau en pompt de machine leeg. Dit lijkt me een normale ingreep in de beveiliging van de machine en dus geen storing.

De storing treedt op, omdat de onderste niveauregelaar de inlaatklep niet dicht stuurt.
A. Kijk eens of de kabels goed vastzitten op de niveaumeter en of die niet gecorrodeerd zijn.
B. Vervang de niveaumeter.
(Lees meer...)
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding