Hoe steek ik de waakvlam van mijn geiser weer aan?

Hoi,

De waakvlam van mijn geiser is uit gegaan. Nu vroeg ik mij af hoe ik deze weer aansteek? Moet ik op de knop met het vlammetje duwen of de draaiknop daaronder draaien (zoiets had ik op google gelezen, zie foto)?

Kan iemand mij helpen? Bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Middelste knop ingedrukt houden en vlam aansteken, als het brandt knop weer loslaten.

Antwoorden (1)

Inderdaad, de knop met het vlammetje indrukken en even vasthouden als de vlam zichtbaar is. (een seconde of tien is lang genoeg)
jc54
8 jaar geleden
Erna55
8 jaar geleden
Dit klopt als er een ontsteking in zit.
Anders met een lucifer erbij het knopje indrukken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Precies wat ik dacht Erna, ik herinner dit mij van vroeger: knop indrukken en lucifer daarbij houden. Kan trouwens wel een paar lucifers kosten, soms zijn we te ongeduldig, willen we te snel.