Kunnen naaktslakken in afwasmachines terecht komen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.8K
tinus1969
8 jaar geleden
Alles kan, koffiekan, theekan, naaktslak kan dus ook.
Ritsuka
8 jaar geleden
Waarom denk je dit?
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ja dat kan. Hoe? Bijvoorbeeld zoals bij mij een keer een naaktslak in mijn tonijnsalade zat. We zaten buiten omdat het lekker weer was. Het had 's middags geregend. En 's avonds werd het weer lekker en droog. En overal op het terras zaten ineens naaktslakken. Er is er een tegen de tuintafel omhoog gekropen en zo het bakje in gegaan. Dat hadden we niet gezien en toen het kouder werd hebben we de hele tafel opgepakt en naar binnen gedragen.

Antwoorden (1)

Naaktslakken kunnen tegen gladde, loodrechte ondergronden omhoog klimmen. Dat kunnen ze dus ook tegen de metalen delen van de vaatwasser.

Daarnaast houden slakken van een vochtige omgeving. Jouw vaatwasser zal bij tijd en wijle regelmatig vochtig zijn.
B.v. net na een wasbeurt hangt er nog veel vocht in het apparaat, maar ook de soeppan en de borden zijn in vieze toestand nog vochtig én voedselrijk !

Het kán dus zeker, al ben ik niet gewend dat naaktslakken de keuken binnen komen en dat is toch nodig om de vaatwasser te kunnen bereiken. Maar elke keuken is anders, dus ook dat valt niet uit te sluiten.