Waarom blijft er in een Senseo koffiezetapparaat altijd een laagje water zitten in het reservoir, terwijl het apparaat 'zegt' dat hij leeg is?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Dat is ter beveiliging van het apparaat.
Bovendien is het erg lastig te detecteren wanneer iets helemaal leeg is. En als het dan leeg is, ben je meestal te laat. Bv de benzinetank van een auto, om zeker te weten of ie helemaal leeg is, is niet erg interessant. Als het zover is, ben je te laat.
Bij de Senseo is het niet zo dramatisch, maar als ie leeg is, kookt het droog, extra kalk vorming, verwarmingselement wordt te heet en je hebt maar een half kopje koffie.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Binnen in de senseo zit ook water, dus dit is onzin.

Andere antwoorden (2)

Dat laagje water in het reservoir wat overblijft is gewoonweg niet genoeg om een hele koffie mee te maken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er zit rechts achterin het reservoir een vlotter die detecteert of er niet genoeg water inzit. En omdat een vlotter een bepaald gewicht heeft, is er wat water nodig om hem te laten drijven en is de vlotter al beneden als er nog wat water inzit.