kun je een oude vaatwasser zomaar weer gaan gebruiken of niet?

We hebben in huis ons nieuwe huis een vaatwasser die zeker 8 jaar niet gebruikt is. Wat zijn de risico's als je deze zomaar weer gaat gebruiken? Kan dat of kun je hem beter eerst door iemand laten nakijken?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Het zou kunnen dat de vaatwasser lek is, of dat er rubbers uitgedroogd zijn, waardoor je lekkage krijgt. de eerste paar keren dus in ieder geval in de buurt blijven, en bij lekkage het stroom eraf zetten, en de watertoevoer sluiten.

Mocht dit gebeuren dan een reparateur inschakelen, als alles wel goed gaat heb je mooie meevaller
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En het zou fijn zijn als het stopcontact op een groep zit die een aardlekschakelaar heeft.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Gesp
helemaal eens