Verwarming tikt

Sinds kort tikt de verwarming in de slaapkamer. Zo hard heeft hij nog nooit getikt. Ook vorige winter, was het nooit zo erg. Of ik de verwarming nu dicht of open zet. . . Hij blijft tikken. Hoe los ik dat op?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
1.3K

Het beste antwoord

Ergens wringt er wat! Kan idd een nieuwe vloer zijn maar ook de beugels van de buizen of spanning op de buizen omdat de verwarming 2mm verschoven is door een harde klap!

Begin bij het ontluchten want dit is een versterker, kijk daarna of alle buizen en verwarmingen vrij hangen!

Controleer daarna de beugels schroef ze los en doe er een rubbertje tussen!
Tik geluid kan trouwens komen door een buis die meters eerder klemt!!!!

Probleem zou nu opgelost moeten zijn.

Succes en denk er aan zoals de verwarming thuis tikt tikt die nergens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit was inderdaad het probleem!
Bedankt voor je advies!

Andere antwoorden (2)

Buizen en radiators die krimpen en uitzetten tikken. Het kan zijn dat er lucht in je leidingen zit waarvoor e.e.a. harder klinkt. Probeer of het ontluchten resultaten oplevert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het tikken is het gevolg van krimpen en uitzetten. Vaak wordt het vooral verookzaakt op punten waar de buizen de muren in en uitgaan. Heb je een nieuwe vloer? Kijk even of de buizen vrij liggen van laminaat ed. Dat kan al eenboel verschil maken. (Laminaat werkt enorm, en kan zo een paar mm verschoven zijn gedurende het afgelopen jaar)