Wat is de beste manier om je plafond te witten, naar of van het licht?

Wat is makkelijker, naar het licht (raam) werken of er vanaf?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
29.2K

Het beste antwoord

Begin bij de ramen / het licht en werk naar de andere kant van de kamer toe.
Iedere volgende baan overlapt namelijk deels de vorige baan.
Door de beschreven volgorde kijk je als het ware over de overlapping heen.
Belangrijker dan je 'startpunt' is echter het vol werken en gelijkmatig verdelen van de verf, waarbij je voldoende tijd hebt 'nat in nat' te werken. Dus ieder volgend deel naar het reeds aangebrachte deel toe werken vóórdat dit te zeer is aangedroogd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt helemaal.

Andere antwoorden (2)

Maakt niet zoveel uit. Wel van belang is dat je parallel schildert aan de lichtinval (dus in het verlengde van de zonnestralen).
13 jaar geleden
Ga eerst aan de slag met de randen, dit kun je het beste met een kwast doen want met een roller neem je te veel aan muur mee.
Daarna kun je het plafond gaan witten en ikzelf wit altijd vanaf het licht, ik heb het idee dat je dan beter kunt zien waar je gebleven bent maar in de praktijk zal het er niet zoveel toe doen.