Wat is een heel gemakkelijke (hang)plant die niet in volle licht moet staan?

Ik hou van planten maar heb totaal geen groene vingers.
Het enige wat ik weet is dat ze water moeten hebben.
Geen palm, cactus of vrouwentongen aub en rekening houdende met 3 poezen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een mooie van plastic.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn idee ; zéker voor een hangplant, die vaak een hoop zooi en gedoe geven met water geven. Er zijn schitterende zijden planten te koop die je voor dat doel kunt ophangen. En dan de echte plantjes gewoon er onder in de vensterbank ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet ook praten met je planten ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@nelly3: ja ja dat doe ik en die kletsen terug goh rofl ;)

Het beste antwoord

Bromelia
De bromelia soorten zijn erg divers. Ze worden beschouwd als de meest uiteenlopende bloeiende plantensoort. De Bromelia bloeit een aantal weken lang en kan daarna wel weer nogmaals in bloei worden verkregen. De bromelia mag water krijgen in het middel van het blad rozet.

Anthurium
De Anthurium is een eenvoudige plant, die goed kan staan in de halfschaduw. De Anthurium stelt weinig eisen aan voeding en water. Afhankelijk van de binnen temperatuur kan deze volstaan met 1 of 2 maal in de week water.

Spathiphyllum
De Spathiphyllum valt onder de planten die de lucht goed zuiveren en is mede daardoor een echte aanrader. De Spathiphyllum kan toe met 1 maal per week water en een halfschaduw plaats is een goede standplaats.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een cissus is een makkelijke hangplant voor een donkere plaats. Verder zou je voor een Spatyphylum kunnen kijken of een Rhaphis. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik neb al jaren een tradescantia, die het uitstekend doet.
hij droogt niet graag uit, maar is voor de rest totaal niet veeleisend.
12 jaar geleden
Een hedera. Dat is de enige plant waar ik iets mee kan en die weinig verzorging nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De orchidee. Die bloeien 2x per jaar en hebben weinig zonlicht nodig