Hoe geef je een oude verweerde look aan houten meubels?

Ik heb via internet een grenen salontafel gekocht, ik heb de lak er volledig afgeschuurd, zodat er nog enkel blank hout over is. Ik wil de tafel graag een oude verweerde look geven, met zo'n grijzige tint erin. Ik heb alleen geen idee hoe dit moet. Heeft iemand een goede tip/tips?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
1.8K

Het beste antwoord

Wat wij op ons bedrijf doen,(alleen als de tafel massief is)neem een staal borstel en haalt die flink over heel de tafel heen,alles goed raken,dan heeft de tafel al een oude uitstraling.
Dan even naar een dhz daar kan je alle mogelijke beitsen kopen,en ik zou hem niet meer lakken.Alleen beitsen
Zo heb je een tafel waar je in de handel veel geld voor moet betalen.
Veel suc6 met de klus.
burgos
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Laat hem komend seizoen buiten staan. Van het voorjaar heb je een verweerde tafel.

Toegevoegd na 4 minuten:
En als het snel moet, dan kun je Golden Care Instant Grey gebruiken. Daarmee geef je je hout een grijze uitstraling.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is wel de bedoeling dat de tafel zo snel mogelijk in de woonkamer staat, ik heb helaas niet zoveel aan dit antwoord..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bovendien zal de tafel ook eerder uit elkaar vallen, door 'm buiten te laten staan... Verkleurt niet alleen, maar vergaat ook!
Naast white wash verf bestaat er ook grey wash verf, wat mogelijk de uitstraling geeft die je zoekt voor de tafel.