Welke verf is geschikt om op een vinyl-achtig behang toe te passen?

Ik heb behang dat ongeveer 3 kwart mm dik is en een beetje als vinyl aanvoelt. Nu wil ik het gaan schilderen, maar ik vraag me af welk soort verf ervoor geschikt is. Ik had het liefst iets als DD-lak (epoxy) gebruikt, maar zal die wel voldoende hechten daarop? Zijn er andere verfsoorten die meer aan te bevelen zijn?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Interieur
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit?
http://www.polyservice.nl/DD-Lak-UV-750-gr-set-blank-hoogglans-p-16233.html geld teveel, is het maar een klein stukje of heb je een speciaal effect voor ogen?

Het beste antwoord

Ik zou dat persoonlijk gewoon met latex doen, ook op vinylbehang hecht dat naar mijn ervaring. Wel moet je als het behang bedrukt is met verschillende kleuren, of uit een felle of donkere kleur bestaat, het behang eerst wit, of lichtgrijs verven, zodat de uiteindelijke kleur goed dekt en de kleur die je kiest niet mengt met de kleur van het behang. Bij twijfel, vraag advies aan de verfspecialist in de bouwmarkt of verfspeciaalzaak.