Bedombouw van 200 cm. Welke maat lattenbodem?

Hoe meet je de lengte van een elektrisch verstelbare lattenbodem correct op? Over de lamellen of over het ondersteunende deel? Ik verkocht een gebruikte elektrisch verstelbare lattenbodem, de Velda Proflex. (Zelf nooit met ombouw gebruikt.) De lengte over de lamellen gemeten is 200 cm (breedte 90) en in totaal is de onderbouw 208 of 210 cm lang. (Koper zegt 210, ik meen 208.) Ik adverteerde 'm als 200 cm lang. De koper ontdekte na thuiskomst dat de totale lengte van mijn lattenbodem geen 200 cm is, maar gemeten over het ondersteunende deel dus 208 of 210. De binnenwerkse maat van zijn eigen ombouw (en ook zijn matras) is exact 200 cm dus het past niet, zo vertelde hij. Wie zat hier fout? Ik met mijn 200 cm in de advertentie voor een in totaal 208 cm lange lattenbodem, of hij met die 200 cm bed-ombouw, het bij mij niet nameten en het evt. zoeken van de verkeerde maat lattenbodem? Is een elektrisch verstelbare bedbodem altijd 200 cm lang gemeten over de lamellen, of gemeten over de onderbouw?
(Bestond de lengtemaat 210 cm al in 1994?) Oftewel: welke (geadverteerde) lengtemaat lattenbodem (rekening houdend met de onderbouw die de latten ondersteunt) moet je kopen met een ombouw van binnenwerks exact 200 cm lang? 190 of 200 cm?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Interieur
2.8K

Antwoorden (1)

De maat waarmee normaal geadverteerd wordt is de binnenmaat van het bed, die dan weer gelijk is aan de matras maat. Jij hebt de koper dus verkeerd voorgelicht over de afmeting.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ in dit geval dus de lengte van de zijbalk (inclusief doppen)