kan ik geld terugvragen voor een nieuwe bank, die na 2 jaar kapot gegaan is?

Hallo
wij hebben 2,5 jaar geleden een nieuwe bank gekocht bij Woonsquare in Middelburg. Nu begint die bank voor de 2e keer kapot te gaan, hij gaat op de zitting scheuren, en bij de rugleuning voelen we harde uitsteeksels, waar mijn moeder al een paar keer haar arm aan open gehaald heeft.
Wij zijn het eigenlijk beu met hun, en willen het geld terug, maar is dat mogelijk?
Mijn moeder heeft gebeld, en volgens die vrouw aan de telefoon hebben wij nog garantie op de bank. Maar mijn moeder wil hem niet meer laten repareren, omdat het al voor de 2e keur is gebeurd.

Graag een reactie
mvg

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Interieur
1.4K

Antwoorden (2)

De vraag is welke voorwaarden er aan de garantie zitten en welke schade zij daar onder rekenen. Juridisch is het lastig aan te tonen of je de bank onder normale omstandigheden hebt gebruikt en ben je dus afhankelijk van het oordeel van de verkoper. Lees nog eens goed de garantievoorwaarden door en kijk of je daarin een mogelijkheid vindt om het aankoopbedrag terug te vragen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zit nog garantie op de bank. Los daar van hoort een bank langer dan 2,5 jaar mee te gaan. De bank voldoet dus niet aan de verwachtingen.

De verkopende partij moet altijd in de gelegenheid gesteld worden, om het goed, in dit geval de bank, te repareren. Dit is het recht van de verkoper. Als uw moeder aangeeft dat ze reparatie niet ziet zitten, moet er dus onderhandeld worden, over een afkoopprijs. Hou er wel rekening mee, dat de bank ten eerste al 2,5 jaar gebruikt is en ten tweede dat uw moeder de verkoper niet in de gelegenheid stelt om een en ander te repareren. De afkoopprijs zal daardoor niet in de buurt liggen van de aanschafprijs, maar lager uitvallen.
9 jaar geleden
burgos
9 jaar geleden
E.n dan veel lager.
Tegen de 3 jaar oud,schat dat ze u 20% van de prijs gaan bieden.
Zou hem maar laten repareren