Welke winkels verkopen anti-inkijk raamfolie?

Ik bedoel hiermee folie dat je op de binnenkant van je raam kan plakken zodat je niet naar binnen kan kijken.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Interieur
1K

Het beste antwoord

Bijna alle bouwmarkten. Ook de Kwantum. En goedkoopste folie is van de Action (1 soort).

Toegevoegd na 11 minuten:
Je hebt 2 soorten folie: met een plaklaag en statisch. De laatste geeft mooiste resultaat, tenminste als je de "montageregels" goed opvolgt. Die van de Action is statische versie.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kan je ook vertellen wat statisch precies inhoudt?
Bordensteker
8 jaar geleden
Toevallig een paar weken geleden ook gezien bij de Lidl. Maar als je daar zoiets tegenkomt ligt het denk ik meestal slechts tijdelijk in de schappen, een toevalstreffer dus. Het was de statische soort.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Statisch betekent dat de folie dmv "statische elektriciteit" op het raam blijft zitten. Er komt dus geen lijm aan te pas. Het raam moet wel goed schoon (vetvrij, vrij van pluizen etc) zijn, voordat folie aangebracht wordt. Meestal is de procedure: raam bevochtigen met plantenspuit, folie aanbrengen (let op: beschermlaag eerst verwijderen) en dan met een raamwisser het vocht (+ evt. luchtbellen) wat onder de folie zit naar de zijkanten "wegwerken".
Doordat er geen lijm aan te pas komt, kan folie ook evt. makkelijk weer verwijderd worden of zelfs hergebruikt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Bordensteker: De Aldi heeft het soms ook (en is maar liefst 90 cm breed) , maar dat product heb ik geen goede ervaring mee ("vlekken" in de folie, maar misschien eenmalig fout in productieproces ?).