Hoe kun je gu10 spotjes plaatsen waar nu gu5.3 spotjes zitten?

Wil over op philips Hue spotjes, maar die zijn er alleen in gu10. Mijn huidige halogeen spotjes zijn 5.3. Hoe kun je de spotjes veranderen? Is er een verloopstuk beschikbaar?

8 jaar geleden
in: Interieur
3.9K

Antwoorden (2)

gu5.3 werken op 12V
gu10 op 230 V

De transformator kan er tussenuit en een deel van de bedrading mag vervangen worden.

Kijk dus eerst of je overal wel bij kan,
ik neem aan dat je geen zin hebt je halve plafond eruit te moeten halen..
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heel veel kán, maar de vraag is of het verstandig is. Je wilt iets dat oorspronkelijk ontworpen is voor een veilige lage spanning, ombouwen naar een hogere gevaarlijke spanning. Niet alleen de bedrading is van belang, maar ook de houder/behuizing. Denk daarbij aan isolatiewaarde en warmteberekening die de fabrikant van het originele ontwerp heeft moeten berekenen. (De zogenoemde CE-verklaring)