Bestaat er voor elk soort lamp een LED alternatief?

Ik heb thuis nog verlichtingspunten met een tweezijdig gesokkelde halogeenlampen met buis lampvoet en wil deze vervangen door LED. De halogeenlampen zijn nog van het oude princiepe: 250W en 300W en een beetje besparen zou veel doen. Maar ik vind deze nergens.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Interieur
2.1K

Het beste antwoord

Ik durf daarop wel "ja" zeggen,
hoewel een vast ergens een uitzondering is, zal dat gaan om lampen die nauwelijks meer gebruikt worden.
(als je uitzonderingen meetelt dan is het antwoord dus nee)

Zoek eerst uit om welke fitting het gaat.
Waarschijnlijk in dit geval een R7S.
Dan kom ik bij deze led variant:
http://www.lightinthebox.com/nl/r7s-15w-72x5050smd-6000k-cool-white-light-led-corn-bulb-85-265v_p774356.html
(wel kijken of de afmetingen goed zijn, ook de kleurtemperatuur zal anders zijn)