Dat ligt er aan,wij als meubelfabriek adviseren... niet gelakt,
onderhouden met meubel olie,wel gelakt... af en toe een vochtig doekje.
En nog even een advies... koop een stift in de kleur, heel makkelijk om kleine beschadigingen weg te werken.
Kijk uit, kersen hout is kwetsbaar,nooit hete dingen er op zetten, altijd onderzetters.
burgos
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Plus, olie is het beste voor hout, zeker de eerste tijd regelmatig in de olie zetten. Vaak wordt er voor notenhout gekleurde olie verkocht, als je niet wil dat je tafel oranje-rood wordt, kies dan voor kleurloze olie. Hout zet uit en krimpt, zorg daarom voor een goede luchtvochtigheid en hou het meubelstuk weg van de verwarming, of indien je hier geen keus in hebt, draai het meubel dan regelmatig, zodat de andere kant bij de verwarming staat.. Hou er ook rekening mee dat kersenhout verkleurd in de loop der tijd, laat accessoires dus niet te lang op dezelfde plaats staan.
burgos
7 jaar geleden
Krimpen van het houd zal wel mee vallen.
Kersen is meestal fineer,massief kersen is erg duur.
Wat verkleuren aan gaat inderdaad gebeurd snel.