Een appartement huren en inrichten zonder dat ik spaargeld heb, hoe kan ik dat doen?

Ik heb woon nu nog op een kamer in een studentenhuis. Ik heb gereageerd bij de woningbouw op een appartement(studio) van 40 vierkante meter. Ik heb ja gezegd en nu kan ik het appartement gaan huren. Ik heb een 1-persoonsbed,salontafel, serviesgoed, koffiezetapparaat, kledingkast. Een vloer kost bij mij 13 euro per vierkante meter. Dus 13* 40. Ik heb een Wajong uitkering en krijg dit jaar nog geen vakantiegeld. Zal ik dan zolang op de kale vloer leven, of kan ik ook geld ergens lenen? Ik had beter kunnen sparen..

Toegevoegd na 1 minuut:
Met een Wajong-uitkering kan ik bij de stadsbank maximaal 1750 euro lenen. En ik kan 900 euro roodstaan. Dus in totaal 2650 euro. Kan ik hier ver mee komen?

Toegevoegd na 2 minuten:
De vloer is een PVC-vloer. 13*40 is 520 euro.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Interieur
2.3K
Ritsuka
7 jaar geleden
Vraag vrienden en familie, kijk bij kringloopwinkel
Ritsuka
7 jaar geleden
Je hebt ook goedkopere vloeren hoor.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Egaliseerbeton nemen en een leuke kleur betonverf. Her en der wat (stukken) tapijt (kringloopwinkel). OF: op MP/Gratisoptehalen kijken waar je gratis ergens een vloer eruit mag halen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een nieuwe vloer hoeft helemaal niet veel te kosten:
https://www.kwantum.nl/vloer/laminaat/vloer-laminaat-laminaat-timber-eiken-0372101
Je kunt niet meer uitgeven dan je hebt, lenen zou ik hier ook niet voor doen, dat moet afbetaald worden, inclusief rente. Zoek dus naar dingen die je wel kunt betalen, of die gratis zijn. Op het moment dat je het financieel wat ruimer hebt, kun je je huis inrichten zoals jij dat wil.
paulus811
7 jaar geleden
Ik zou niet rood gaan staan, want dat moet je binnen 3 maanden terug betalen. Zo niet, dan heb je een groter probleem. Vergeet bij een vloer niet de bijkomende kosten zoals ondervloer, plinten en eventueel ander materiaal om de vloer te leggen. PVC vloer voor 13 euro lijkt mij erg goedkoop. Ik vind de suggestie van freekfluweel goed om een gratis vloer te zoeken op MP. Een vloer leggen als je meubels eenmaal staan is een stuk lastiger omdat je met je meubels moet gaan slepen.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Ikea is ook goedkoop met laminaat. De goedkoopste is €4,50 per vierkante meter en is kwalitatief goed. Ik heb het nu twee jaar liggen op zolder die intensief gebruikt word. Geen schade krassen of groeven. Maar er moet natuurlijk wel een ondervloer onder. Van dat schuim spul. En dat wordt vaak vergeten. Die kosten komen er wel bij. En plinten voor de afwerking ook. De vloer:
http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/20275569/
€4,45 per vierkante meter. Prijs per pak:13,47 In het pak zit 3 m2. Dus dat is 14 pakken. €188,58 De ondervloer:
http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/30321603/
€1,99 per vierkante meter. Prijs per pak €29,85. In het pak zit 15 vierkante meter. Dat is dus 3 pakken. €89,55 Totaal: €278,13 Komen dan nog de plakplinten bij:
http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/30286063/
€2,99 p.s. lengte 2 meter. Daarvan weet ik niet hoeveel je er nodig hebt. Ik schat dat je ongeveer 13 meter plint nodig hebt. Dus dat is 7 plinten. €20,93
Dan komt het totaal uit op €299,06. Nog steeds een hoop geld maar beter dan €520,-
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kunt ook rente aanvragen dan
Moet je ongeveer rond de7%rente betalen per maand/jaar dat kun je afspreken met je bank (geldbank)
Daar kun je een afspraak maken
paulus811
7 jaar geleden
Met lenen bij een bank zijn al vele mensen de boot ingegaan, zou mijn advies niet zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik hoef geen ondervloer te leggen, omdat mijn vloer egaal is. Dat vond de Kwantum ook.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geen ondervloer? Is het een begane-grond woning dan? Zo niet, dan zal een bepaalde mate van demping verplicht zijn van de woningbouwvereniging uit als je een harde vloer kiest. Oftewel: dan is een goede ondervloer gewoon verplicht. Waarom krijg je geen vakantiegeld trouwens? Dat hoort gewoon bij je Wajong hoor. En wat anderen zeggen: ga niet lenen, en zeker niet maximaal. Je hebt een bed, kledingkast en keukengerei, daar kun je echt mee vooruit hoor. De rest is aankleding en kun je ook over de loop van de maanden en jaren bij elkaar verzamelen. Een paar stenen en planken maken een boekenkast, een leuke bank vind je bij de kringloop, etc.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Is de Kwantum langs geweest dan?
De reden dat je er een ondervloer onder legt is niet om de vloer te egaliseren. Het dempt geluid, het is warmer aan je voeten. En het voorkomt beschadigingen omdat de vloer iets meeveert.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een kennis van mij heeft al jaren een PVC-vloer zonder ondervloer en dat gaat prima! En nog geen enkele beschadiging. De Kwantum zei dat het alleen nodig is als de betonnen vloer oneffenheden bevat, waardoor de PVC vloer kan gaan bobbelen.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Ah zo. Sorry ik begreep je verkeerd. PVC vloer geen ervaring mee. Ik dacht dat je bedoelde dat er onder laminaat geen ondervloer hoefde.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ok!!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Waarom wil je persé die PVC vloer als je daar geen geld voor hebt?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Niet lenen en zeker niet rood gaan staan. Kijk eens hoeveel rente je moet betalen als je rood staat. 2e hands is laminaat vaak bijna gratis te krijgen.
(marktplaats, gratis af te halen pagina's)
Zorg dan dat je ruim voldoende krijgt want er zal af en toe een klik-rand kapot zijn.
Wel belangrijk dat het er netjes uitgehaald wordt. Ondervloer kan je ook hergebruiken. Dus ook 2e hands of je koopt nieuwe die je dan kan laten liggen als je gespaard hebt voor je pvc-vloer. Een tijdje op beton kan ook wel hoor. Helemaal nu de zomer eraan komt: lekker koel.
Dan zou ik wel een kleed voor de bank leggen.
(je bed kan prima een tijdje als bank dienen, dat doet het nu in je kamer waarschijnlijk ook)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Maar nogmaals: is de woning dan op de begane grond? Anders heb je grote kans dat ondervloer wel degelijk verplicht is bij een harde vloer. En ook ik vraag me af waarom je per s een PVC-vloer wilt als je zo weinig geld hebt. E zijn heel wat vloeren die je veel goedkoper kunt krijgen. Ook als je per se een harde vloer nodig hebt vanwege bijvoorbeeld rolstoelgebruik (ik weet niet wat je handicap is, maar dat is één van de redenen waarom je wat meer specifieke eisen aan je vloer zou stellen).

Antwoorden (2)

Je kan bijvoorbeeld bij de ikea hele goedkope maar toch mooie laminaatvloeren vinden. Daarmee kan je toch weer wat geld op je vloer besparen.
Voor meubels kan je rondkijken bij verschillende kringloopwinkels.
Voor keukenspullen en service kun je goedkoop bij de action terecht.
En kijk ook goed op websites zoals gratisaftehalen.nl daar kun je ook vaak goede meubels vinden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Natuurlijk is het makkelijker om met een bak geld naar een winkel toe te gaan en te kopen wat je allemaal nodig hebt, zonder op de prijs te hoeven letten.
Je zegt het zelf al dat kan niet, je wilt lenen. Als je nou iets NIET moet doen is het lenen!

Je hebt al een heleboel gelukkig.
Wat is het belangrijkste dat je moet hebben om ergens te wonen?

Een bed, eettafel, 2 stoelen, kast, fornuis/4-pits gasstel, koelkast, wasmachine, handdoeken, theedoeken, dekbed/dekens, dekbedhoes/lakens, kussen, slopen, molton deken, matras, salontafel, serviesgoed, koffiezetapparaat, bestek, pannen, bekers, glazen en natuurlijk vloerbedekking [tapijt o.i.d. of laminaat?]

Ik vergeet vast nog iets, maar in grote lijnen is dit het wel.

Goed nieuws voor je: alles wat hier staat is voor een kleine prijs of gratis te kopen/krijgen.

Allereerst ga je al je familie en al je vrienden en eventuele ex-collega's inschakelen : leve Facebook! Je wilt niet weten wat iedereen nog op zolder/in de kelder heeft staan of natuurlijk in de kast, die jij ook nodig hebt ;-)

Daarna kun je een nieuwe lijst maken , oh en vergeet niet dat je even geen 'dure merk' smaak mag hebben, het gaat er nu eerst om dat je kunt zitten op een stoel en een beker hebt om uit te drinken.

Op "Gratisoptehalen" en "Gratisaftehalen" bijv. [er zijn er nog meer op FB ook] wordt van alles gratis aangeboden >>> gratis! Het enige wat je nodig hebt, is een pc en iemand met een auto . Richt je allereerst op vloerbedekking , echt ik heb deze sites heel lang bezocht en gezocht naar meerdere spullen... het wordt aangeboden : GRATIS!! Kijk wat er is bel, haal op en maak een nieuwe lijst.

Met die nieuwe lijst ga je naar de dichts bijzijnde kringloopwinkel , ik weet er in mijn stad al zo 4 te vinden... Dan heb ik het nog niet eens over de tweedehands winkels, maar die zijn iets duurder.

Let wel op : met koelkast, wasmachine en fornuis/gasstel moet je een vorm van garantie bedingen , dat het wel werkt. Met "garantie tot de deur" kom je niet zo ver... ;-))

Komen we aan de vloerbedekking.
Er is al veel over geschreven in de reacties, maar als de laminaat van de Ikea toch iets teveel geld is op dit moment, zou je wellicht beter even kunnen kijken bij de kringloop waar ook vaak [grote] tapijten te koop liggen.

- vervolg ---> zie reacties
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
- vervolg - Komen we aan de vloerbedekking.
Er is al veel over geschreven in de reacties, maar als de laminaat van de Ikea toch iets teveel geld is op dit moment, zou je wellicht beter even kunnen kijken bij de kringloop waar ook vaak [grote] tapijten te koop liggen. € 300 is soms een hoop geld en ik raad je aan om eerst eens bij de tapijten in kringloop- en tweedehandswinkels te gaan kijken.  [Eerst bij Gratisop- en aftehalen uiteraard] >>Je vraag of je ergens geld kunt lenen : doe het niet, je betaalt zoveel rente , het is zonde en inderdaad je kunt beter sparen vóórdat je iets koopt, kijk uit , want ook postorderbedrijven ... doe het niet, je betaalt gigantisch veel rente en ... doodzonde! << Je moet zoeken en bellen en niet opgeven. Informeer bij de diverse kringloopwinkels bij jou in de buurt en besteedt er echt veel tijd aan, het is niet even iets ophalen en betalen, nee je moet soms echt meerdere keren voor bijvoorbeeld een wasmachine of een fornuis zoeken/ bellen en ook langsgaan. Succes, het is niet moeilijk, maar je moet er wel iets voor doen.