Hoe kan ik motten bestrijden?

Ik wil geen motten meer in huis. Het zijn er niet veel, maar ik wil er geeneen meer in huis hebben.

Toegevoegd na 6 minuten:
Het gaan om meelmotten, die motten die in je keukenkastjes rondneuzen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.2K

Het beste antwoord

Het ouderwetse middel mottenballen

Toegevoegd na 38 minuten:
Ik zou dan maar eerst beginnen met alle levensmiddelen die hierbij in de buurt staan weg gooien deze zijn misschien besmet. Daarna de kastjes goed schoonmaken met bleek en sop. Goed kijken of alles goed droog is en dat je geen last hebt van vocht. Helpt dat niet dan een professional inschakelen
ronron1212
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

er zijn ook motten strips in de handel...je plakt ze her en der in huis,en in je kasten en je motten zijn in no time weg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de drogist vindt je allerlei soorten middelen tegen motten. O.a. mottenballen, maar als je die geur niet lekker vindt dan heb je ook andere middelen. Een bepaald soort hout houden ze ook niet van, dan leg je zakjes met die houtsoort in de kasten. Helpt uitstekend en de geur is nog lekker fris ook!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mottenballen stinken enorm en die stank gaat er zo een twee drie ook niet uit, dus beter is om een schoteltje witte salie te branden.

Witte salie kun je in reformwinkels kopen. Het is gedroogd blad van de salie. Deze leg je op een schoteltje en steekt het aan. Je krijgt geen vlammen, maar het gaat roken en met die rook ga je alle kastjes langs.

Het ruikt wel heel sterk, maar de geur is binnen enkele minuten ook weer verdwenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een paar laurierbladen in de kast leggen, schijnt ook te helpen. Motten houden niet van die geur. Gewoon een paar gedroogde kopen bij de supermarkt en in de kast leggen, om de 2 weken nieuwe leggen. (of van een laurierboom of struik plukken en drogen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vul een paar pantykousjes met zwarte peperkorrels, die kun je makkelijk achter in kastjes hangen en de motten zijn zo verdwenen