Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is kookvocht, bijvoorbeeld van aardappelen, pasta, boontjes, later, uiteraard afgekoeld, nog te gebruiken als water voor planten?

Ik vind het jammer om vaak prachtig, helder kookvocht door de gootsteen te spoelen. Volgens mij gewoon verspilling. Kan ik het niet gebruiken om aan de planten te geven, een dag later?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
5.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ AlNag
Ik denk niet dat de vraagsteller een plant is.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Volgens mij kun je dat gewoon gebruiken mits er geen zout of kruiden inzitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kun je gewoon gebruiken dat is niet schadelijk voor de planten. De enige reden om het niet te gebruiken die ik zo snel kan bedenken is dat het misschien zou gaan stinken als er toch wat etensresten tussen zouden zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wees voorzichtig met kookvocht van aardappels daar gaan kamer planten aan dood dit werd vroeger ook voor het onkruid op terras gebruik[werkt zeer goed ook tegen mos] dus niet bij je plantjes nat van groenten kunt u ook gebruiken voor bij de jus
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, kan prima, mits erg een zout bij is gedaan.
Weet je dat thee ook heel goed is voor planten? Ik houd vaak thee over en vind het ook zonde om dat weg te gooien De planten zijn er heel blij mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat wist ik van thee.
Wat ben jij bewust bezig. Goed hoor!
Pastawater is niet helder. Maar de rest kun je, afgekoeld, gebruiken. Net als het water uit de droger. Afgekoeld prima voor planten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding