Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Er is een plastic tas gesmolten op mijn gaskachel, meeste heb ik verwijderd. Maar nog steeds verspreid de kachel nu een akelige geur hoe los ik dit op

Ik krijg ook last van mijn luchtwegen? Betekent dit dat het een schadelijke/kankerverwekkend gas aan gaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
14.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Die geur blijf je nog wel een tijdje houden. Gezond is niet, maar dood ga je er niet van. De een heeft wat meer last van z'n luchtwegen dan de ander. Toch goed luchten, ook tijdens het schoonmaken. Als het plastic nog niet verkoold is, kun je het warm maken (met de kachel of een föhn) en dan de resten verwijderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor het goede advies!

Andere antwoorden (6)

Gezond is het zeker niet!
als ik jouw was zou ik dat ding uitzetten en goed schoonmaken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is zeker zeer schadelijk!!! Je kunt het er proberen af te krabben met een mes ofzo... Veel succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pas hier heel erg mee op. Een plastic tas bevat ongetwijfeld chloorverbindingen, en de verbrandingsproducten daarvan (de rook om het zo maar te zeggen) kunnen enorm giftig zijn.
Zorg dat je de kachel goed schoonmaakt, desnoods met oplosmiddelen voor de laatste beetjes kunststof.
(Lees meer...)
itsme
13 jaar geleden
Ik zou bij het aanmaken van de kachel eerst de ramen tegenover elkaar open zetten om de ergste eventueel giftige lucht meteen naar buiten te laten gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kachel absoluut uit ook waak vlam ,nagel remover (aceton) sticker remover Vd drogist ,pas op deze stoffen zijn zeer brandbaar ,dus niet roken en goed ventileren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, herkenbaar ; ik heb het zelfde gehad, maar dan met een synthetisch jurkje. En eenmaal koud, is het kei- en keihard en krijg je het er NIET meer af.

Wat bij mij werkte was de kachel weer even echt goed hoog zetten (dat ruikt niet lekker nee) en toen het goedje weer helemaal vloeibaar was, met droge theedoeken (niet-pluizende) de restjes weggewreven. Dat is eigenlijk voor 99,9 % gelukt, en dat laatste promilletje was er in no time afgebrandt. Gewoon effe raampje open . moet dan maar.

Natuurlijk slaat die verbrande plastic-lucht behoorlijk op je keel, maar als je verder goed ventileert en het niet dagelijks laat gebeuren, zal de schade uiteindelijk wel meevallen hoor. We ademen wel viezere dingen in de hele dag. Alleen die ruiken we niet meer altijd.

Enne.....géén plastic tassen (of synthetische jurkjes) meer op de kachel leggen - maar dat spreekt voor zich.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding