Wat is de naam van dit kevertje?

In mijn bijkeuken heb ik allemaal bruine kleine kevertjes
(ze kunnen vliegen). Ze zitten in een doos met gazonmest en in het vissevoer. Het krioelt ervan Brrrr.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
3.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb je een foto?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee heb geen foto maar vlgs mij is het geen broodkever.
"Mijn"kever is platter en heeft geen "voelsprieten".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, zonder foto vind ik het niet zo'n goede vraag. Je wilt wel ons betrekken bij een oplossing. Waarom maak je geen foto als je er zo'n last van hebt?

Antwoorden (6)

Beetje moeilijk zonder foto. Onderstaande foto is een broodkever (Stegobium paniceum). Die eten vooral zetmeelhoudend voedsel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tegelijk gepost, zelfde antwoord, ben het met je eens +1
waarschijnlijk zo'n kever als op onderstaande foto?
dan is het een broodkevertje. ze leven van zetmeelhoudende producten. gedroogde groenten enz..
als je ze in producten vind die voor consumptie geschikt zijn moet je dat product weggooien ivm met achtergebleven eitjes. heel vies dus ja :-)
aan te raden is grondig reinigen en opruimen en alles controleren op beestjes.

Toegevoegd na 1 uur:
dit is ook een broodkever :-) maar wel platter en zonder voelsprieten...lijkt het?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je ook nog met dezelfde afbeelding komt heb ik even een andere opgezocht ;o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
prima :-) nu zou ik ook mijn foto moeten veranderen na de post onder mij.
Is vast een broodkever. Heb ik ook wel eens last van gehad.
Probeer ze milieuvriendelijk te verwijderen met eco-porducten.
Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou de doos goed dichtdoen en wegpl**ren,voordat ze door je hele huis zitten.
Ongeacht hoe ze heten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed idee redhead... +1
Er is een adres waar je als je er een paar aan een stukje plakband doet, kunt navragen wat het is en hoe te bestrijden. Ik kan het zo niet meer zo snel terug vinden.
Je zou in je eigen gemeente kunnen mailen of bellen over de mogelijkheden hiervoor. (Wel even vooraf informeren naar eventuele kosten om onaangename verrassingen te voorkomen.
(Ik dacht even aan de latrinevlieg, maar dat is geen torretje. Ik heb wel een site gevonden, maar die heb je ongetwijfeld ook gezien. Ik voeg het toch even toe.)

Toegevoegd na 10 minuten:
De meeste indexen zijn trouwens nog niet gevuld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zijn het mischien kakkerlakken