Wietplanten?

Heej, ik zou graag voor een vriend een wietplant cadeau geven (of zaadjes), alleen ik weet niet hoe het zit met regels. Ook weet ik niet hoe het zit met de verschillende soorten, dus ik zou graag wat informatie erover willen hebben! Bedankt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

maximum van 5 planten wordt gedoogd (zijn dus niet legaal).
Ook is er een maximum van 5 gram ingesteld wat je mag hebben.Na het oogsten van deze planten mag je dus maximaal 5 gram in huis hebben.

Een makkelijke groeier is een "skunk" , wil je liever sterke is een "white widow" of een "haze" aan te raden.

Het is makkelijker om met een stekkie (klein plantje met 2 blaadjes max) te beginnen, al zijn die niet makkelijk te verkrijgen.
Zaadjes kan je wel legaal kopen, al is het kiemen en verzorgen van een zaadje iets moeilijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met 2 blaadjes heeft een plantje nog niet voldoende wortels ontwikkeld, of je moet het nog even op de eb en vloed (kweek)tafel laten staan in de plug.
meer blaadjes, mooi donkergroen slaan eerder aan. soms is meer blad gewenst. de grote donkere onderste bladeren kan je wat inkorten (punten eraf) zodat de wortels zeker voldoende voedingsstoffen op kunnen nemen (verhouding blad-verdampen en wortel-zuigkracht) witte soortjes hebben compacte toppen (toprot is een gevaar bij hoge luchtvochtigheid) zodat je wel een lekker zoet weedje hebt, maar niet te smoken is. wil je wat proberen raad ik een makkelijker commercieel weedsoortje aan (een 11je ofzo) de dikke toppen krijg je er toch niet op als je de cyclus niet beïnvloed zoals de kwekers het doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:-)
Ik heb zo nu en dan stekkies die ik van een maatje krijg, die hebben nooit meer dan 2 blaadjes.
Zelf wacht ik tot een blaadje of 5, of een stam van 0.5 cm voordat ik ze ompot naar 35-50 cm bakken.
Dit doe ik ook me de tot stek opgekweekte zaden. Ik kweek nu een kleine 12 jaar ongeveer, en ik beinvloed de cyclus zelf uiteraard wel.Heb een metal halide 100W voor de groei, en een 600W hogedruk natrium voor de bloei (18-6/12-12 natuurlijk)
Daarbij top ik mn planten standaard, voor een hogere opbrengst. Ik kweek bijna alleen maar sativa's (widow) en ben hier erg tevreden mee.
Ik heb dan ook nooit te klagen over de opbrengst eigenlijk :-) Het is moeilijk om te raden of die "vriend" ervaring heeft met kweken, maar als hij dat niet heeft kan er makkelijk op internet gezocht worden naar de voor hem beste kweekwijze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je trekt je stekken nog voor en weet hoe het moet. niet bij iedereen gaat dit lukken, vandaar mijn reactie :) elke kweker die lampen gebruikt beïnvloed de cyclus (groei/bloei dag/nacht, maar op hydro helemaal met je voeding en boost omdat de aarde geen bufferfunctie heeft en dus aan de behoefte van de plant tegemoet moet komen op het juiste moment) toppen is een must!!die widows kunnen struiken worden als je het niet doet :OP
net als het afleggen van takken van buitenweed :) widows zijn ook niet moeilijk, maar je moet weten waar je mee bezig bent. mooie dikke compacte toppen, het is me niet onbekend (en ik blow niet eens.....!!!)
maar juist hierdoor ook de luchtvochtigheid in de gaten houden (de dikste toppen he, plaatselijk erg vochtig vooral als ze er bijna af mogen, lang leve de afzuiging en ventilatoren!!) als de vriend ervaring had (of wat hokken) zit ie denkt ik niet te wachten op een plant in de vensterbank lijkt me, en zou ie waarschijnlijk wel zijn adresjes hebben voor zaden en stekken.

Andere antwoorden (3)

Je mag max 5 plantjes voor eigen gebruik. Soorten geen idee rook of blow niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wandel eens een growshop binnen en vraag of ze wat stekjes .kloontjes hebben staan (gaat meestal om grote bestellingen maar geven als het goed is wat meer mee vanwege uitvallers)
een order van een paar plantjes zullen ze niet doen, maar misschien staat er een order waar ze er aan paar extra kunnen bestellen voor jou.

overigens valt de bloei erg tegen als je het proces niet versneld (dat is wat de kwekers met het licht doen, de cyclus verkorten) wil je het als kamerplantje gebruiken maakt het helemaal niet uit welk soort je neemt. de plant is dan het groei en bloei ritme kwijt (kunstlicht verstoord) dus valt het toch tegen áls de plant wat geeft.

wat je wel kan doen is een buiten weedje, (vette soort purple vragen bv) maar ook hier weer opletten met kunstmatig licht (lantaarnpaal bv)

zaadjes kan je ook bestellen bij de growshop. het is een leuk experimentje hoor, maar stel je er niet teveel van voor (berg weed) :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een beetje kan kweken (misschien kan die vriend dat wel) kan je ook van een zaadje uiteindelijk een mooi bergje weed halen anders.
Ik kweek bijna alleen met zaden, omdat die makkelijker te krijgen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij hadden onze vaste stekkenboer maar ben zelf met zaden moederplanten gaan maken waar ik klonen van sneed. op tijd stekken, hok klaar maken en meteen de stekken erop, paar dagen normaal licht om bij te komen, uitvallers vervangen en de planten op de groei zetten.
Te veel werk, dus haal gewoon een volgedraaide. En geef dat als cadeau.