Huisgenoten breken in!!

Elk weekend ga ik uit mijn kamer terug naar mijn ouderlijk huis.
Mijn huisgenoten blijven wel hier in huis, maar komen vaak op mijn kamer in t weekend, ik heb wel een slot op de deur maar iemand heeft voor noodgevallen een sleutel van elke kamer.
Er word verder niks gestolen of afgebroken maar ik vind het toch niet fijn als er steeds iemand op mijn kamer zit.
Ik heb het ze al gezegd dat ik liever niet heb dat ze hier komen.
Wat kan ik doen om erachter te komen of ze op mijn kamer zijn geweest??
Bijvoorbeeld een plakkertje op de deur, om te kijken of er iemand binnen is geweest werkt niet (deur draait naar binnen, en scheurt dus al als ik weg ga of weer terug kom)
Iemand ideeën?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
5.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me tijd voor een goed gesprek. Als jij niet wil dat ze op je kamer komen, moeten ze dat niet doen. Punt uit. Verder vind ik de sleutel-ideeën hieronder wel goed.

Antwoorden (13)

Er zijn programmatjes die je kunt installeren op je computer icm met een webcam. Die foto's maakt en mailt naar je telefoon zo gauw die een beweging detecteren. Maar het is triest dat het zo moet.

Eigenlijk is het gewoon een vertrouwenskwestie en vertrouw je de mensen niet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ander slot op de deur.
In noodgevallen trappen ze de deur maar in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou een extra hangslot bevestigen en je roomies uiteraard GEEN sleutel geven. Even twee oogjes erin draaien, slotje erop, klaar.
13 jaar geleden
Meel voor de deur legen dan als er iemand was zie je dat aan de voetsporen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een paperclip klemmen tussen je deur als je weg gaat, als de paperclip weg is of op de grond ligt weet je dat iemand de deur geopend heeft, simpele en effectieve methode en nog goedkoop ook!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe een dun touwtje tussen je deur. Liefst een beetje laag zodat het niet opvalt. Als ze binnen zijn geweest, is het touwtje dus weg. Zo kun je er achter komen.

Maar wat is eigenlijk het probleem? Je zegt zelf dat ze niks stelen en niks afbreken. Huisgenoten horen elkaar te vertrouwen onderling. De deur hoeft niet eens op slot als de onderlinge relatie goed is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laag aan de deur een haar vastplakken met tape. ( deur en deurpost). Als de haar geknapt is was er iemand binnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vraag nog eens goed doorlezen, dit kan niet omdat de deur naar binnen draait, als ik dit aan de binnenkant doe, dan knapt het plakkertje al als ik weg ga, of zelf weer binnenkom. Aan de buitenkant zie je direct.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb je vraag goed doorgelezen.
Plakband is doorzichtig en je hebt maar 2 hele kleine stukjes nodig. Je moet het net boven de vloer plakken. Ik neem aan dat je huisgenoten niet eerst op hun knieeen gaan voor ze je kamer enteren...
Als het een goedkoop slot is zou ik er gewoon een nieuwe inzetten, het liefst als er niemand is en ook niet vertellen. Als ze er later naar vragen weet je gelijk dat ze het geprobeerd hebben en kun je zeggen dat je sleutel was afgebroken in het slot ofzo.

Daarbij zou ik zorgen dat ik een afsluitbare kast had waar ik mijn waardevolle en prive dingen in zou stoppen, desnoods een kluisje, ook handig voor je foto's etc.

Wat een onzin die sleutel voor noodgevallen, de enige noodgeval is waarschijnlijk brand en dan trappen ze hem echt wel in, verder hebben ze zonder jou toestemming uit je kamer te blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens!
Ik zie niet in waarom er iemand in noodgevallen op jou kamer moet.
Behalve als je huisdieren op je kamer hebt staan dan...
Nadat je je deur afgesloten hebt een dun stukje papier dubbelgevouwen tussen de deur steken. Zit het papiertje ernog is niemand binnengeweest. Is papiertje weg dan is er iemand geweest welke de deur heeft geopend.

Nieuw slot nemen en rustig afwachten. Reageert iemand op je nieuwe slot dan hen je 'de dader' te pakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb het perfecte idee!!doe ik altijd om te kijken of iemand in mijn kamer is gweest haha..als ik de deur dicht doe houd ik hem op een klein kiertje gooi er een kledingstuk voor of iet anders ertegen aan en doe de deur dicht..als je terug komt doe je hem eerst weer op een klein kiertje kijkt of het 'ding' nog steeds zo ligt tegen de deur en doet hem dan open..als iemand de kamer in was geweest dan lag dat 'ding' wel anders of weggeschoven door de deur..
En de mensen die binnen zijn geweest letten echt niet op dat 'ding' dag daar wel raar ligt omdat de deur naar binnen open gaat of je moet een kamer genoot hebben die wel heel opmerkzaam is?!

Misschin wat onduidelijk maar als je het snapt heel handig!!uitstekend tegen stiekeme mensen haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de blokker(dat soort winkels)miss ook mediamarkt, kun je een nep camera kopen, lijkt net echt en je hangt m gewoon ergens opvallend in je kamer. Gegarandeerd dat ze niks zullen doen:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een kleine camera of de cam verder zou ik dit wel doorgeven aan je huisbaas
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit kan allemaal vrij onschuldig zijn, en alleen uit nieuwsgierigheid gebeuren!

Maar dat ze niks stelen wil niet zeggen dat ze niks fout doen, misschien doen ze wel dingen op je kamer waar je echt niet gelukkig van wordt (of met jou spullen/kleding)!
Daarnaast kan het natuurlijk ook nog zijn dat ze geen spullen weghalen maar spullen plaatsen zoals bijv. een camera!

Zou dus zeker twee weken een camera ophangen, even naar de beelden kijken en aan de hand daarvan stappen ondernemen!

Succes!