Kan dit asbest zijn?

Ik woon in een oud pand. In één van mijn inbouwkasten vond ik een soort donkergrijze korrels, max 3 mm groot. Ik heb 1 korrel aangestoken om te kijken of het brandbaar is, en de korrel brandde op en gloeide niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (3)

Het kunnen ook muizenkeutels zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Asbest staat bekend als brandwerend, dus het zou dan logischer zijn dat het juist alleen maar gaat gloeien of zelfs niets gebeurt ipv. dat het wegbrand...

Nog een tip:

Als je nog een oud gastel in de keuken hebt, kijk dan daar eens naar de gaspitjes. Vroeger zat daar ook vaak asbest in (als er daar dan ook van dat materiaal in zit, zal het waarschijnlijk wel asbest zijn).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dek het niet.
Asbest heeft een vezelige structuur en dat kan toch geen korreltjes vormen ?