Hoe heet dit kevertje?

Ik zag deze aan de kust van Galicië, Noord-Spanje. Nog preciezer: aan de Costa da Morte.
Ben wel benieuwd wat ik op de foto heb gezet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een raadsel, en mag niet op GV
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo is dit een raadsel? Dit is toch gwoon een vraag? Hij vraagt gewoon wat dat voor diertje is

Antwoorden (2)

Hij ziet eruit als de grote bietensnuit kever ook wel genoemd barynotus obscurus.
Even scrollen op de site.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben bang dat het hem niet is, die poten lijken er niet helemaal op, ook de donkere randen langs het borststuk, op jouw afbeelding, vind ik niet terug op de foto van de vraag.
Het is waarschijnlijk een soort die hier niet voor komt, ik heb deze nog nooit gezien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook mijn twijfels maar ja er bestaan er ook zoveel verschillende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk ook niet dat dit hem is maar bedankt voor het wijzen op de keversite!
Het zou een Neoglanis intermedius (eerder bekend als Donus intermedius) kunnen zijn. Dat is een ongevleugelde kever uit de familie van de snuitkevers. De soort wordt tot 8 millimeter lang en komt vooral voor in Centraal-Europa.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is hem volgens mij ook niet, maar bedankt voor je antwoord!