Hoe heet dit plantje?

Tussen de tegels van mijn terras groeit een een beetje kruipend plantje met paarsgroene blaadjes. Aan elk steeltje zitten 3 hartvormige blaadjes in een kransje bij elkaar. Gisteren bloeide het plantje met kleine gele bloemetjes. Vandaag zijn ze allemaal al verdord, jammer. Ik kan helaas geen foto laten zien (ben die kunst nog niet machtig).

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik geloof dat de bloemetjes een stervorm hadden dus puntige blaadjes.

12 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

ja ik ken dit erg leuke plantje, heel laag, kleine roodachtige blaadjes, klaverachtig en kleine gele sterachtige bloempjes, kan de echte naam even niet vinden, maar bijna zeker is het een oxalis, maar daar zijn honderden soorten van ( 800) die bij voorkeur groeit op de meest onmogelijke plaatsen, het liefst in kieren van tegelpaden. en tegen warme muren van huizen.

Toegevoegd na 3 minuten:
heb hem gevonden, de gehoornde klaverzuring en het is inderdaad een Oxalis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
deze : http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://kijkenindenatuur.nl/bloemen/klaverzuringhrn-100506-008.jpg&imgrefurl=http://kijkenindenatuur.nl/bloemen/klaverzuringhoorn.htm&usg=__Q5_Sl1TL6oeVCDHXrFQuRst7QB0=&h=545&w=700&sz=37&hl=nl&start=20&zoom=1&tbnid=fMBjHsgi9KkiVM:&tbnh=161&tbnw=223&ei=30S4TeSoBIaXOvHImJwP&prev=/search%3Fq%3Dgehoornde%2Bklaverzuring%26um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26biw%3D1024%26bih%3D673%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=307&page=2&ndsp=12&ved=1t:429,r:4,s:20&tx=138&ty=54
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
precies!
zondag
12 jaar geleden
Ja dat is hem. Hij is nu een jaar of drie op mijn terras en breidt zich langzaamaan uit. Ik vind hem erg leuk en hoop dat hij op den duur tussen alle voegen van de tegels zal groeien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jelle, heb je hem ook al?
Zeker zandgrond?
Daar groeit hij het beste en dan liefst zo heet mogelijk.
zondag
12 jaar geleden
Dit is weer een excelent antwoord van jou Ed, waarvoor mijn dank. Ik heb bewondering voor jouw uitgebreide kennis.