Als ik van een persoon die niet (meer) in ons huis woont belasting brieven ontvang, is hij dan wel uitgeschreven?

Een jaar heb ik met mijn vriendin en 3 vrienden in een huis gewoond. Nu zijn die 3 jongens er uit, waar één daar van met ruzie uit elkaar zijn gegaan. Nu ontvangen wij nog steeds brieven van de belastingdienst van hem. Betekend dat hij hier dan nog staat ingeschreven? Dit betekend namelijk ook dat hij uitwonende studiefinanciering krijgt en hier kunnen wij gezeik mee krijgen. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
om te beginnen zou ik de brieven terugsturen naar de belastingdienst voordat jij deurwaarders over de vloer krijgt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kunnen jullie problemen krijgen als hij onterecht uitwonende studiefinanciering krijgt?

Antwoorden (4)

Of hij uitgeschreven is kun je bij de gemeente nagaan, en volgens mij kun je zelfs daar regelen dat je iemand uit laat schrijven. (zie voorbeeld gemeente Nijmegen).

Verder alle brieven retour afzender sturen met de tekst: betrokkene is sinds (datum) vertrokken van dit adres, huidig adres niet bekend.

Toegevoegd na 4 minuten:
En mocht je een deurwaarder aan de deur krijgen, niet binnen laten (jezelf wel identificeren natuurlijk), en verklaren dat hij er niet meer woont. Ik heb ooit voor en vorige huurder 3x een deurwaarder gehad. Gelukkig had ik een huurhuis waar hij uit vertrokken was en die ik daarna had toegewezen gekregen, en zo kon ik hem via de woningstichting bij de gemeente uit laten schrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alleen de huisbaas of hoofdbewoner kan bij de gemeente iemand uit laten schrijven, daar gaan wel een paar weken overheen voor dat dat gebeurd, want die persoon kan ook op vakantie zijn en daarom al langere tijd niet thuis zijn geweest, als je het mobiele telefoonnummer van die persoon hebt, belt de gemeente hem wel op om navraag te doen.
Je mag aannemen van niet! Als je de brieven retour stuurt naar de BD met de kreet: 'Onbestelbaar', dan mag je aannemen dat bij de BD het kwartje wel valt....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo te horen is hij inderdaad niet uitgeschreven, even bellen naar de BD werkt als het goed is wel. Misschien heb je ook zijn nieuwe adres? Dan kan je die ook doorgeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben iets soortgelijks meegemaakt, met iemand die voor ons in dit huis woonde. We kregen van allerlei instanties post voor hem en we wisten zijn nieuwe adres niet, dus we konden ook geen contact met hem opnemen.
Onze ervaring: terugsturen met adres onbekend doet GEEN kwartjes vallen.
We hebben contact opgenomen met de gemeente en daar is ervoor gezorgd dat hij in ieder geval uitgeschreven werd.
Wat bij ons de grootste zorg was, was dat hij ook allerlei verkeersboetes en herinneringen daaraan kreeg toegestuurd. Ook daarbij hielp het niet ze terug te sturen. Omdat we geen zin hadden in deurwaarders aan de deur, hebben we ook daarover gebeld met het Centraal Justitieel Incassobureau. We kregen van hen toestemming om binnenkomende boetes bij het oud papier te gooien, en zij hebben verder uitgezocht hoe het zat.
Met andere woorden: Bellen met de betreffende instanties! 't Is even wat gedoe, maar uiteindelijk helpt het het beste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Als er een deurwaarder beslag komt leggen en je niet aan kunt tonen dat die persoon er niet woont, en de dingen die in huis staan van jou zijn, wordt hier beslag op gelegd.