Kun je een bril op sterkte met kunstof glazen in de vaatwasser doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
3.6K

Antwoorden (9)

ik zie niet in waarom je dit zou willen maar goed. Daarnaast zou ik 't ook niet doen. 'T water is er te heet voor en 't afwasmiddel kan 't glas behoorlijk aantasten. Gewoon brilpoetsdoekjes gebruiken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan en je kunt die vaatwasser ook aanzetten ook nog... Maar of je dan later nog door je bril kunt kijken dat weet ik dan weer niet...

Waarom in Gods naam een kunststof bril in de vaatwasser?

Toegevoegd na 1 minuut:
Warm jij je kat 's winters als hij buiten is wezen spelen ook op in de magnetron soms?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, dat wou ik ook zeggen : ja, maar als je pech hebt kan het maar één keer :lol:
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Wat een flauwe reacties, ik vind het best een goede vraag.
Ik draag zelf lenzen, omdat een bril gauw vlekt. Het lijkt mij dat een vaatwasser de glazen juist mooi streeploos en vetvrij maakt.
Nee, niet doen.
Het afwasmiddel wat in de vaatwasser moet is zeer agressief.
Of je wil opvallen met je zandgestraalde brillenglazen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, je kunt je bril op sterkte met kunstof glazen in de vaatwasser doen. Of je met het resultaat tevreden bent is een tweede vraag.
Als ik alleen al zie hoe glazen uit onze vaatwasser komen?? Met beschadigingen en alles...

Komt nog bij: Als je je bril zelf even met lauw water en zeep schoonmaakt ben je in maximaal 2 minuten klaar, kun je je bril weer op je neus hebben en zie je weer scherp, als je moet wachten tot het afwasmachine programma klaar is ben je wel wat langer aan het wachten (misschien dat je dan beter een autowasserette kunt overwegen, dat programma duurt doorgaans maximaal 10 minuten)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hihi, leuke laatste zin! Deed me denken aan een vriend, Jan. Jan had een vriend die een autowasserette wilde openen. Die had echter uit zijn omgeving veel geluiden opgevangen dat mensen bang waren dat de borstels de auto zouden beschadigen, en om die reden liever niet naar een autowasserij gingen. Dus stelde Jan voor dat hij, bij wijze van openingsstunt, zichzelf, slechts gekleed in zwembroek, door de wasstraat zou laten wassen. Gevraagd bij de fabrikant of dat verantwoord was. Antwoord: als je niet het programma met waxen kiest, kan het geen kwaad. Op de dag van de opening werd een lintje doorgeknipt. Jan kleedde zich, onder hilariteit van het publiek, uit tot hij in zijn zwembroek stond, en ging de wasstraat in. Programma aan - en Jan kreeg bijna veel water binnen omdat al die zachte borstels vreselijk kietelden. Verder vond hij het wel wat koud, maar afgezien daarvan was er niets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, had dat graag gezien.
Jammer dat hij de waxbeurt had overgeslagen, had hem een hoop gel in zijn haar kunnen besparen :)
Nee natuurlijk niet!
Een krasje of oneffenheidje op een drinkglas op bord is geen ramp, maar het kleinste krasje op je brilleglas kan funest zijn voor het 'kijkplezier'.
Daarom ben je zuinig en voorzichtig met je bril, en ga je 'm niet zomaar in de vaatwasser stoppen, met heet water, agressief wasmiddel en kans op krassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet doen, je zal een kras op het glas kunnen krijgen en weet ook niet of het monteur tegen heet water kan zodat deze gaat verkleuren of afbladeren. De de schroefjes kunnen gaan roesten.

Toegevoegd na 3 uur:
Je kunt je bril heel goed schoonmaken een beetje afwasmiddel, warm water met je vingers over de glazen wrijven en daarna droogmaken met een zacht doekje. Ik gebruik dit al jaren en heb schone glazen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan, en ik denk ook niet dat 't de glazen zou beschadigen zoals sommige anderen denken. Op m'n glazen bijv. zie ik ook nooit krassen ontstaan in de vaatwasser. Bij een bril zou ik er wel goed om denken dat er geen andere voorwerpen tegen aan kunnen komen.

Makkelijker is: gebruik hydrofiele washandjes (liggen bij de baby-artikelen) van de HEMA. Perfect i.c.m. met 't rode 'ruitschoon' die zie aldaar ook verkopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee natuurlijk niet. Het eerste wat keurig verwijderd wordt van jouw glazen is de duurbetaalde coatings (anti UV, anti Spiegel bijv.) Vervolgens worden de glazen geetst met een afwasmiddel dat tegenwoordig in permanente hoesjes zit, omdat het te aggressief is om met blote handen aan te raken.
Mijn god, denken mensen dan nooit na!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik schiet er van in de lach,waarom zou je je bril in de vaatwasser doen,Je hebt van die handige brillendoekjes toch???