Hoeveel liter water gebruikt een Nederlander gemiddeld per dag?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
2.9K

Antwoorden (4)

per persoon gebruiken we zo'n 126 liter water per dag in Nederland.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
quote: "De gemiddelde Nederlander verbruikt dagelijks gemiddeld 127,5 liter water. Kleinere huishoudens gebruiken per persoon meer water dan grotere huishoudens ". dit antwoord word gegeven nadat je je eigen waterverbruik hebt getest.

soms zit het verschil tussen een goed en fout antwoord in kleine hoeveelheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens de Vereniging van waterbedrijven in Nederland (VEWIN), was het thuis verbruik 120,1 liter per persoon. Waarbij met name het verbruik van de douche en toilet groot is.

Het hele rapport van 134 pagina's staat bij het VEWIN op de site, opvallende zaken daarin:
* In de 3 grote steden douchen we vaker dan in de rest van NL
* Allochtonen douchen vaker dan autochtonen
* Een persoon spoelt gemiddeld per dag 5,9 zijn toilet door
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4000 liter, als je alles meetelt hoe het verwerkt wordt om bijvoorbeeld ook tot een snee brood te komen.