Hoe warm is het water wat uit de kraan komt?

wat is de warmste temperatuur dat maximaal uit de kraan kan komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
7.1K

Antwoorden (5)

Is afhankelijk van hoe e instellingen van het apparaat is, meestal tussen de 60 en 80gr. Celsius.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo'n 50 graden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
100 graden met een kokend water kraan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan verdampt water ..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja want het water in de waterkoker en in de pan is ook gelijk weg als het kookt....
Dat is instelbaar en is meestal tussen de 65 en de 75 graden, af te stellen gebeurt meestal wat de ketel of geiser aankan, je stelt hem af op wat je zelf fijn vind en wat de waterdruk aankan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afhankelijk waar het warme water vandaan komt. Uit een geiser direct bij de kraan maximaal 62°C (tenminste, zo zou hij ingesteld moeten staan). Als het water uit een boiler komt, is dit meestal minder (afhankelijk hoe de boiler is ingesteld en de lengte van de leiding). Een kleine electrische boiler heeft meestal 3 standen (iets van 30°, 45° en 60°). Tot slot bestaan er 'kokend-water' kranen waar 100°C heet water uit komt (kan je direct als theewater gebruiken).
Koudwater is meestal tussen de 12° (in de winter) en maximaal 25° in de zomer.