welke materiaal is beter voor kozijnen: aluminium of kunststof?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

het ene is niet beter dan het andere maar dat is afhankelijk van meerdere dingen.

een groot kozijn wat tegen een stootje moet kunnen (inbraak bv) maken ze niet van kunststof om maar een voorbeeld te noemen.

daarbij bestaan er verschillende soorten en legeringen als het gaat om kunststof, maar ook bij aluminium zijn er meerdere mogelijkheden.

in het ene geval is aluminium beter, en in het andere geval kunststof.

het beste kan je vrijblijven informatie en een offerte laten maken door een bedrijf wat in jou geval het beste is omdat het van verschillende dingen afhankelijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Door allerlei nieuwe ontwikkelingen zijn tegenwoordig aluminium- en kunststoframen gelijkwaardig qua isolatie.
Het hangt dus eigenlijk meer af van uw persoonlijke smaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In ons flatgebouw moesten alle (houten) kozijnen vervangen worden. De keus was uit alu of kunststof, kosten maakte niet zo veel uit. Uiteindelijk is voor alu gekozen omdat dat vormvaster is. Kunststof is meer onderhevig aan krimp en uitzetting. Onderhoud aan de buitenkant hebben beide materialen sowieso nodig dus dat geeft ook niet de doorslag. Kosten kunnen natuurlijk verschil maken, maar als het niet veel uitmaakt, zou ik voor aluminium kiezen.