Kan een eend rouwen?

Ik zag net een mannetjes eend doodgereden liggen op de weg en een vrouwtjeseend die op het fietspad ernaast liep te kwetteren. Vond dit zo'n treurig tafereel. Blijft zo'n vrouwtje daar nu lang zitten rouwen of pakt ze snel de draad weer op? Zijn eenden ook net als zwanen levenslang aan 1 partner gebonden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
3.9K

Het beste antwoord

ik denk dat de eend liep te kwetteren omdat ze het gedrag van de dode eend niet begreep.
eenden zijn zeker niet monogaam; sterker nog, ze pakken alles wat los en vast zit.
zelfs dode eenden worden wel eens verkracht.
ze zijn dus niet te vergelijken met zwanen.
Rieneke1
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een soortgelijke vraag gaf eigenlijk het antwoord al.
Of het allemaal waar is valt te betwisten.

Ik vroeg mij laatst wel hetzelfde af nadat ik een eend had doodgereden.