hoe krijg ik een ingedeukte leren tas terug okee?

ik heb een leren tas onder een hoop spullen (tent e.d. ) gevist. hoe die er geraakt is : geen idee, maar in ieder geval is de vorm er helemaal uit door het zware gewicht dat er bovenop gelegen heeft. het is een soort veredelde dokterskoffer qua systeem, dus een sluiting die boven open gaat met een soort draaiknoppen. en die sluiting hangt nu in het midden, de zak lijkt in elkaar gezakt :).
kan ik iets doen zodat hij terug recht staat? natuurlijk kan ik hem helemaal propvol spullen steken elke keer, maar ik zou toch liever iets structureel-ers willen om hem terug stevig te krijgen. het leer is enkel (dus niet gevoerd) en zo een leer zoals je vaak in Marokko, Tunesië e.d. ziet...

11 jaar geleden
in: Wonen
1.4K

Antwoorden (1)

het blijft een experiment, maar ik zou de tas volproppen met krantenpapier, daar flink spiritus over gooien, en het geheel door en door laten drogen.
Rieneke1
11 jaar geleden
liveisgreat
11 jaar geleden
waar vind ik spiritus? is dat brandalcohol?
Rieneke1
11 jaar geleden
in iedere supermarkt, in een blauwe ronde fles.
ik ben niet zeker of het brandalcohol is, maar mij lijkt van wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Dat is de beste manier. In Belgie wordt het spiritus,brandspiritus of brandalcohol genoemd,maar ik denk niet dat dit in de supermarkt te krijgen is in Belgie,ik denk dat je meer kans maakt in een kampeerwinkel.