Hoeveel moet erbij geplakt worden voor een brief met een kerstzegel van kerst 2012 en van kerst 2011?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Overgebleven Decemberzegels kan je het best bewaren voor kerstkaarten in 2013. Als je ze eerder wilt gebruiken kun je bijplakken tot het juiste tarief (€ 0,54 cent vanaf 1 januari 2013) of eventueel 2 Decemberzegels plakken om minimaal de waarde Nederland 1 te bereiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uiteraard dat je meer moet bijplakken als de brief zwaarder weegt dan 20 gram.

Andere antwoorden (1)

Niets meer. De zegel van 2011 had een waarde van 0,36. Die van 2012 euro 0,40. Samen is dat euro 0,76 terwijl het normale frankeertarief voor een brief tot 20 gram nu euro 0,54 is. Door twee kerstzegels te plakken spek je dus de kas van de post.