Waarvoor werd dit schaaltje gebruikt?

We hebben het gekocht bij de kringloop. Maar hebben geen idee waarvoor het dient.

Toegevoegd na 1 uur:
Waarvoor zijn die bolletjes dan in het bakje?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
leuk zo'n vraag, vooral als iemand het antwoord weet!

Het beste antwoord

Retro! Dat is een jaren zeventig asbak. De sigaretten leg je tussen de spiralen zo kon er nooit as of of peuken op tafel vallen.

Mooi ding!

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus dwars op de spiraal, twee a drie sigaretten kon je dan neerleggen (en vergeten)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oei en straks is de vraagsteller een anti-roker!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dat kan de vreugde van de aankoop in rook doen opgaan :-(
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee hoor. Wij zijn niet anti. Hebben jarenlang zelf gerookt. Wij waren gewoon nieuwsgierig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
grappige asbak! nog nooit in deze vorm gezien