Welk kevertje is dit?

Hallo,

sinds 2 weken hebben we bij het woonkamerraam en de vensterbank last van deze kevertjes, ik kan nergens vinden welke het zijn.
Ze zijn ongeveer 3 mm groot, op de foto heb ik er een uitvergroot.

kan iemand me verder helpen?

bvd
Dennis

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Vermoedelijk is het een bonte klopkever. En dat kan slecht nieuws betekenen, want het is de volwassen vorm van een houtwormsoort. Als jouw raamkozijnen van hout zijn, dan ben ik bang dat daar nu gaatjes in zitten.
Amadea
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Heb je twee weken geleden open haard-hout binnengehaald? Dan zou het daar inderdaad door kunnen komen. Als de kevers net verpopt zijn zitten ze nog in het hout en kloppen daar snel met hun kop tegen het hout om andere kevers te laten weten waar ze zijn. Pas als ze elkaar allemaal kunnen horen vinden ze het tijd om naar buiten te komen. En dat doen ze dan dus massaal.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
vir. geweldig filmpje, nooit eerder zo gezien.