iemand is uitgegleden in ons huis, zijn wij nu aansprakelijk?

Toegevoegd na 7 minuten:
Aansprakelijk voor de geleden schade zoals ziektekosten en ziektewetdagen...

Toegevoegd na 55 minuten:
we hebben voor ons huis een mat liggen, daar lag op dat moment een plastic tas onder waardoor iemand uitgleed terwijl ie op het matje ging staan...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Je bent alleen aansprakelijk als je je vloer dusdanig behandeld hebt met iets, waardoor deze extreem glad is geworden. Als je dat dan niet meldt aan je bezoeker, dan kan deze je aansprakelijk stellen. Dit had jij kunnen voorkomen en dat heb je dan niet gedaan.

Toegevoegd na 51 minuten:
In dat geval is het mogelijk dat je aansprakelijk kunt worden gesteld. Als je redelijkerwijs had kunnen weten dat dat tasje daar lag, en zeker als je wist dat dat tasje er lag. Even afwachten wat het slachtoffer doet, met een beetje geluk, klaagt hij/zij je niet aan.