Hoe oud wordt een rijstkever?

Een kennis heeft al een aantal jaren een rijstkevertje. Ooit gevonden in een zak hondendiner. Hij leeft in een grote, glazen stolp en heeft het er prima naar zijn zin. Hij vermaakt zich met het eten van cornflakes, gepofte rijst, geplette haver e.d. Weet iemand het antwoord?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

De kastanjebruine rijstmeelkever, Tribolium confusum, is voor kevers een langlevende soort. Het volwassen insect kan ruim drie jaar oud worden.
Amadea