Hoe onstop ik mijn doucheputje?

Een ontstopper met zuignap en steel kan ik niet gebruiken, want het doucheputje is niet vlak. Ontstopper heb ik al geprobeerd met Mr. Muscle maar helaas. Weet iemand wat ik kan doen? Het water loopt elke keer over.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
1.6K
Amadea
9 jaar geleden
Ontstoppingsdienst het laten uitzuigen. Is volgens mij de enige manier als gewone ontstoppingsmiddeltjes niet werken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het kan heus wel met een plopper (zo noem je die ontstopper met zuignap en steel). Die hoeft nl. helemaal niet recht te kunnen staan om goed vast te zuigen. Je zult omdat hij scheef staat alleen een beetje meer moeten wrikken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zelf gebruik ik ontstopper van het Kruidvat,een beetje ontstoppingskorrels in het putje gooien en daarna met kokend water er overheen gieten,je zal een hoop herrie horen van de troep die los komt,maar het werkt perfect.
Wel goed oppassen dat je er niet met je gezicht boven gaat hangen als je er heet water overheen giet.

Antwoorden (6)

mr. Muscle is maar een eerste hulp middeltje.
Bij de HUBO of een vergelijkbare zaak kun je ECHT goeie ontstopper kopen.
Heb ik gedaan, met succes, Je moet dan wel 2 dagen de douche niet gebruiken en na die 2 dagen ineens een emmer er doorheen laten lopenstromen. Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Begin eens met heet water, gewoon de kraan op de heetste stand en een tijdje laten lopen. (eventueel de ketel tijdelijk hoger zetten als dat kan)
Bij een (bijna) verstopping kan je er een paar pannen kokend heet water door gooien.

Welke andere dingen je ook doet, eerst opwarmen en je hebt een hogere kans van slagen.
Wel oppassen met ontstoppingsmiddelen, die ontwikkelen ook warmte en als alles al warm is kan het dan te heet worden, dan gaat het water in de leiding koken en kan het eruit spuiten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een halve pak soda wil nog wel eens helpen. Putje volproppen met soda, kokend water er op, nieuwe soda er bij, weer kokend water er op en zo verder tot er ongeveer een halve pak soda in zit. Dan een paar uurtje laten inwerken en vervolgens met kokend water doorspoelen.
In het uiterste geval kan je nog met HG ontstopper werken (verkrijgbaar bij de bouwmarkten en sommige supermarkten). Dit heeft echter niet de voorkeur, omdat het nogal chemische (milieuonvriendelijke) rommel is.
Succes.
jc54
9 jaar geleden
Wij gebruiken een ontstopping veer, te koop bij de doe het zelf oa, als de boel weer lekker doorloopt naspoelen met soda kan.

Hopelijk helpt het, succes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+
En als dat niet helpt dan is de ontstopper van het Kruidvat heel goed.
Je kunt caustic soda gebruiken (natronloog). Dit is in de vorm van 'halve pastilles' te koop. Dit is geen onschuldig middeltje. Draag goede handschoenen als je het gebruikt; het ontvet de huid en kan er ook water aan onttrekken. Dus pas goed op.
Hoe te gebruiken:

(a) zorg dat je afvoer goed droog is.
(b) zet een trechter erop en strooi de pastilles door de trechter in je afvoer. Verwijder de trechter.
(c) giet nu, beetje bij beetje, heel heet/kokend water door je afvoer. Dit kan wel enige tijd in beslag nemen (tot wel een kwartier).

dit kan ook op de markt komen als 'gootsteen ontstopper pastilles'. volg altijd de gebruiksaanwijzingen op de verpakking. Voor de risico' s zie de bron!

Toegevoegd na 21 uur:
voor de duidelijkheid caustic soda (NaOH) is iets heel anders dan soda (Na2CO3)!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is ook mijn favoriet, te koop bij Welkoop/Boerenbond
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja mooi. blijkbaar dacht een ander er anders over.
Het middenstuk, dus dat ronde ding kun je eruit trekken, dat is een los bakje, daarna kun je bij het onderste gedeelte en de meeste troep eruit halen, als dat niet genoeg is dan ontstopper gebruiken of een hogedruk spuit gebruiken.