Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kun je zelf slootwater zuiveren?

Ik woon op een boerderij en heb een hut in het weiland, graag wil ik die zelfvoorzienend maken dmv een zonnepaneel maar ook een waterzuivering systeem. Kan dit en hoe zou ik dit kunnen doen? op welke manieren kun je slootwater (het is wel een sloot met stromend water, het staat in verbinding met een rivier, dus het valt mee hoe vies het is)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Dit kun je doen door het onder andere te filtreren. Misschien heb je aan het filmpje iets wat in de bronnen staat?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met behulp van een plastic fles, wat stenen en wat zand kun je zelf vies water weer schoonmaken. Geloof je het niet? Kijk maar naar dit filmpje:

http://www.schooltv.nl/no_cache/video/crid/20060913_waterschoonmak/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is mogelijk het water te koken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn allerlei waterfilters te koop waarmee je bijvoorbeeld slootwater geschikt kunt maken om te drinken. Je zou eens kunnen kijken op:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste Alpacalover,

Wat een ontzettend stoer idee!

Naast een financiële heb ik ook een survival achtergrond, dus ik kan het niet nalaten op je vraag te reageren.

De meest moderne en praktische methode is een zuiveringsrietje kopen in een outdoor-winkel. Deze kun je net zo lang gebruiken totdat je er geen water meer mee opgezogen krijgt. Ideaal in het gebruik, want je kan zo water uit de sloot putten, in een beker doen, en via je zuiveringsrietje opdrinken. Snel, schoon, gemakkelijk. Voor meer informatie even googlen op zoekterm 'zuiveringsrietje'.

Een meer hardcore methode vind je in de bijgesloten foto, die overigens niet mij afkomstig is maar ik meen ergens op het internet te vinden was/is.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding