Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn ficus benjamina heeft valse meeldauw. Ik heb hem bespoten met water en melk, gaat het er nu vanzelf af of moet ik het er af sproeien?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
917
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hartelijk dank voor uw reactie. Weet u ook of het hier inderdaad om valse meeldauw gaat? Op het Internet zie ik verschillende omschrijvingen, dus ik twijfel nog een beetje.
Rieneke1
9 jaar geleden
Meeldauw tast de bladeren zowel aan de onderkant als de bovenkant aan. Valse meeldauw tast vnl de onderkant aan, terwijl je bovenop het blad eerder vlekken ziet. Staat je ficus trouwens niet te droog?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Niet afspoelen, het mengsel werkt als het goed is kiemdodend, en is tevens voeding voor het blad.
Wel wekelijks herhalen voorlopig.
Succes!
(Lees meer...)
Rieneke1
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Voedsel voor het blad? Babyvoeding? Hoe kom je daar bij.
Rieneke1
9 jaar geleden
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=732608470146109&id=730924450314511
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb het nu één keer gedaan en ik zie vrijwel niks meer! Ik ga nog een poosje door, vinden mijn katten ook leuk.......lekker van de grond slurpen. Goeie tip, dankjewel!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, hij staat niet te droog, ik heb hem vorige week pas gekocht. Maar het melk/water is nu al een succes! Sorry Reddie, jouw reactie was dus misplaatst......

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding