Hoe kun je kruidenplantjes in de keuken het beste verzorgen zodat ze zo lang mogelijk goed blijven?

voornamelijk peterselie en Koriander

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (3)

Door te zorgen dat ze voldoende zonlicht krijgen en door ze genoeg water te geven (volgens het voorschrift dat voor die plant geld)
9 jaar geleden
Kruidenplantjes die ik echt lang goed wil houden, verpot ik meteen na aankoop met verse aarde in een grotere pot.
Dit omdat de wortels vaak de pot al uit komen zetten.
Heb je hier zo snel geen tijd voor, geef dan iig voeding tot je wel kan verpotten.
Verder zo licht mogelijk, en niet laten uitdrogen.
Rieneke1
9 jaar geleden
De kruidenplanten die je nu koopt, worden in een kas gekweekt.
Door precies voldoende water en mest te geven, kunnen bij de kweker de plantjes uitstekend groeien in een klein potje.
Wil je ze dus binnen lang goed houden, ook dan voldoende water geven en iedere week wat vloeibare mest.
Potje op een schoteltje zetten en pas water geven als de grond droog is, nooit eerder.
Na verloop van tijd zullen sommige soorten gaan doorschieten ( bloeien)
Dan kun je niets meer oogsten.
Veel soorten gaan hierna vaak dood, omdat ze eenjarig zijn.
Andere soorten kan je in het voorjaar( liefst) buiten in een grotere pot zetten of in de tuin planten.
Echter is de aanschafprijs zo laag, dat je dan beter nieuwe planten kan kopen.