Hoe werkt tweelingnaald met stikken?

Dag allemaal,

Ik heb net wat dingen gelezen over een tweelingnaald voor een naaimachine en wil graag het volgende weten, want dat werd niet vermeld en ik kan het zo snel ook niet vinden:

Op de bovenkant van de naaimachine doe je twee draden welke je beide gebruikt en langs dezelfde weg doet om door de naalden te steken.

Hoe wordt zoiets dan gestikt?
Bij een normale naald stikt onder en boven samen maar hoe werkt zoiets bij een tweelingnaald?
Ik heb werkelijk geen idee maar zou het graag willen weten!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Met een enkele spoeldraad onderin en met een tweelingnaald, dan zie je boven twee Lijnen paralel, en de onderkant zigzagt.
Ik heb uitgebreide uitleg gevonden bij : http://multivroon.blogspot.nl/2012/06/tweelingnaald-tutorial.html

De tekst is met detailfoto's.

----- citaat.
2. Ik reeg de draad precies zo in als anders, alleen dan twee draden van boven, overal samen doorheen dus. Begrijp ik eindelijk waarom ik twee klosjes kwijt kan op de machine. Als je met gelijke kleur wilt stikken en je hebt geen twee klosjes in die kleur, gebruik dan gewoon een extra onderspoeltje bovenop je machine. (rechts) Maar twee verschillende kleuren draad staat juist ook erg leuk.
---------------------------