Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Werken kranten voor je raam ook tegen de hitte?

Hoi hoi...

Ik heb een zolderkamer en met deze enorme hitte kunnen de tempraturen wel 40graden worden hier.... Werken kranten tegen de raam ook tegen de hitte of krijg je dan alleen maar meer hitte?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
3.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het helpt een héél klein beetje, maar de kranten hangen aan de binnenkant van het raam. De straling (warmte) is dus al binnenshuis vóór hij wordt tegengehouden. Wat wordt teruggekaatst naar buiten is vrijwel verwaarloosbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je iets vóór je ramen zou kunnen bevestigen, dus aan de buitenkant, zou dat heel veel schelen. Bij de Halfords kun je van die rolgordijntjes kopen die je met zuignappen op vensters kunt bevestigen. Die zou je misschien aan de buitenkant kunnen vastmaken?
Sterkte, het moet bij jou loeiheet zijn!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ikzelf heb plisse's in mijn woonkamer (waar de hele middag de zon op staat) en deze houden de hitte prima buiten! Misschien meerdere lagen aanbrengen?
Alle beetjes helpen, maar met deze hitte is er weinig aan te houden ben ik bang....
Op een zolderverdieping komt een groot deel van de warmte van beneden uit het huis.
En een groot deel door het dak heen.
Een krant voor het raam zal weinig of niets helpen.
Wat helpt is een groter zolderraam er in zetten, zodat je de extra warmte kwijt kan.
Ook een grote ventilator voor je open raam zetten/ plaatsen die de buitenlucht naar binnen blaast ( werkt goed eigen ervaring)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Erna55
8 jaar geleden
De buitenlucht is hier 35 graden Celsius in de schaduw en binnen is het 27 graden Celsius.
Ramen openzetten kan dus betekenen dat je warme lucht binnenlaat.
Wanneer het buiten koeler is dan binnen is ramen openzetten wel een goed idee.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja helemaal waar Erna. heel veel mensen zetten ten onrechte ramen en deuren open als het erg warm is, ze laten de warmte gewoon naar binnen. Dus pas luchten als het buiten koeler is dan binnen, ( vandaar ook een groter dakraam In mijn antwoord), want een klein dakraam schiet dan echt niet op. Wij slapen ook op zolder en toen er nog geen isolatie was, kwam het soms boven de 40 graden binnen. En je kon er echt niets aan doen om het koeler te krijgen, heb toen een groter dakraam gemaakt, een grote ventilator er voor die de koelere lucht naar binnen blies en binnen een half uur, was het wel 10 graden koeler geworden of wel de buiten temperatuur.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding