Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heet deze hangplant met groengele bladeren?

Deze plant heb ik al 17 jaar. Hij is oersterk en makkelijk te stekken. Maar hoe hij heet weet ik nog steeds niet. Hij maakt enorm lange ranken.

Toegevoegd na 1 uur:
Dit zijn nieuwe stekken.

Picture for question
8 jaar geleden
in: Wonen
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is de Scindapsis, een van de allersterkste hang/ klim planten voor in de kamer
Zelfs bij weinig licht kan hij nog groeien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
zondag
8 jaar geleden
Wat denk je van de andere suggesties Ed? Ik heb nu de keus uit Dieffenbachia, Ivyplant, Epipremnum en jouw eigen Scindapsis. Welke is het nou?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
de Dieffenbachia is geen klimplant.
Met Yvyplant wordt volgens mij de Klimop bedoeld
Ben even zoeken naar de naam Epipremnum, het is de nieuwe naam voor Scindapsis, het gaat dus om de zelfde plant.
zondag
8 jaar geleden
Hèhè, eindelijk is het raadsel opgelost. SCINDAPSIS dus. Niet te weten hoe deze plant heet maar er wel mee samen te wonen heeft me al die jaren geplaagd. Dank je wel Ed.

Andere antwoorden (1)

De naam van deze plant is Dieffenbachia. Een oersterke plant die je heel makkelijk kunt stekkken.

Toegevoegd na 8 minuten:
De bekendste soort heet Dieffenbachia seguine. Het sap van de Dieffenbachia bevat strychnine en is erg giftig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dieffenbachia is geen klimplant met enorm lange ranken.
geef toe het blad lijkt er erg veel op.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding