Kan het normaal zijn als een klok tweemaal achter elkaar de tijd slaat?

Stel je staande klok slaat bijvoorbeeld bij drie uur, driemaal en een paar minuten later weer driemaal en dat bij elk elk heel uur. Kan dat normaal zijn of is er iets mis? Of waardoor zou het wel juist zijn, waarvoor dient het dan?

8 jaar geleden
in: Wonen
1.8K

Het beste antwoord

Dat is normaal. Mijn comtoiseklok doet dat ook.

Dit heet een repetitieslagwerk. Het nut is dat je, als de de eerste keer niet hebt geteld hoe vaak de klok sloeg, na korte tijd een tweede kans krijgt.

Cryofiel