Hoe zet je het makkelijkst pailletten en lovertjes vast op stof bv kleding?

Ik naai ze stuk voor stuk met de hand met naald en draad op, een zeer tijdrovend werkje. Is er niet een snellere manier om losse pailletten op te naaien, bv een speciaal daarvoor bestemd apparaatje? Ik heb het niet over opnaai-applicaties met pailletten etc., maar over de losse, afzonderlijke lovertjes en pailletten.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
9.9K
Amadea
8 jaar geleden
Ik heb een hemdje met erop geplakte pailletten. Maar daar zijn er inmiddels al een paar van verdwenen. Lijm is geen goede oplossing, naaien is veel duurzamer.

Antwoorden (1)

Machientjes of zo ken ik niet.

Is het mogelijk om ze eerst in een ketting te haken ( juiste kleur wol of stevige draad gebruiken ) en dan het gehaakte stuk op te naaien. Dan moet je minder delen vastnaaien aangezien je mss om de twee of drie pailletjes pas het koordje moet vastmaken.

Toegevoegd na 59 seconden:
Zo maak je er eigenljik zelf zo'n makkelijke paillet-ketting van