Mag een makelaar een huurhuis (die ook te koop staat) aanbieden zonder keuken en toilet/douche?

Ik heb mijn oog laten vallen op een leuke huurwoning (zowel huur als koopwoning). Op de foto's is geen keuken/douche/toilet te zien (wel aansluitingen), is de makelaar verplicht als ik dit huis wil huren om dit in orde te maken? Alvast bedankt.

Toegevoegd na 2 dagen:
Update/uitkomst: de verhuurder zal als ik het ga huren de woning voorzien van keuken/badkamer/toilet, in overleg mag ik ook mee beslissen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kan een flinke korting op de huur/koopprijs verlangen. Ikzelf zou één middag uittrekken om een toilet, douche en keukenblok te plaatsen en als jij iemand kent die handig is, zou ik dat dan gaan doen. Die spullen kan je wel gratis op MP of bij het Grof Vuil halen. De bijkomende kosten heb je er echt zo uit verdiend.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In dit huis bijvoorbeeld, was geen keuken en toilet.
http://www.funda.nl/koop/loenen-aan-de-vecht/huis-84359955-wallestein-41/
Waar het huis is gebleven weet ik niet, het is niet meer te vinden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geldt dit ook voor woningen met geliberaliseerde huurcontracten (prijs boven 710,68 euro?). De korting geldt toch alleen als het gaat om woningen die zich niet in de vrije sector bevinden?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor de reacties :)!

Het beste antwoord

Wat ik zeker weet, is dat er tenminste een keukenblok in moet zitten.
Logisch lijkt mij dat er gas + licht aansluitingen zijn .

Daarnaast denk ik toch ook dat er een wc-pot [met fonteintje] en een douche moet zijn. Dit zijn toch minimale woonvoorzieningen.

N.B.
Let op voordat je iets tekent, er wordt veel beloofd en niet nagekomen. Als iets gedaan moet worden, laat het ZWART op WIT zetten, anders heb je niets om op terug te vallen [eigen ervaring ... ik werd nog net niet uitgelachen! veel beloven weinig geven doet een gek in vreugde leven!]
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor je reactie :) en tips.

Andere antwoorden (1)

Een niet-werkend of afwezig toilet is een zogenaamd 'nulpunt', en geeft recht op extreme verlaging (tot wel 20% van de norm) van de huurprijs.

Met andere woorden; er hoort een toilet te zijn.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+De tijd van de plumpsklo is in Nederland allang voorbij.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat weet je niet, want misschien is de verlaging van de huurprijs al verdisconteerd in de huur die voor de woning wordt gevraagd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@JoanDArc Weer wat geleerd! :-)) Een "plumpsklo" nog nooit van gehoord! Kennen wij dat als een "wc buiten", wat vroeger gebruikelijk was?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@jodokus52
https://de.wikipedia.org/wiki/Plumpsklo
Nog erger zij zijn gewoon in huis (oude boerenhofsteden). Lang waren zij ook nog in de Duitse en Italiaanse treinen. Intussen zo goed als allemaal vervangen door een vacuümtoilet met gesloten spoelsysteem.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@JoanDArc
Ik begreep 't verkeerd.
De versie van het gat in de grond waarboven je moest hangen ken ik wel!? [hele goede dijbeen oefening ;-)] Was een ramp die dingen, heb daar inderdaad ook mee te maken gehad, vreselijk...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gat in de grond dat is de Franse versie. Blijven staan.
Plumpsklo's zijn er in Südtirol nog genoeg, vooral in de boerenwoningen waar je allen per Piaggio kunt komen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Piaggio_Ape
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor je reactie :)!